Summa sidvisningar

tisdag 13 mars 2012

57

Morgonsol

Så har åter ett år gått, och jag mår bättre någonsin. Ytterligare en födelsedag, som började med att tvätta. På eftermiddagen gick jag runt på stan, jag behöver ett par ny sandaler och en radio för att hålla mig uppdaterad. Det är på radio och TV som nyheterna kommer, nätet är dåligt på uppdatering och tidningarna kommer en gång i veckan utom Amandala som kommer två gånger i veckan. I dag satt folk och lyssnade på sändningar från parlamentet!, inte musik från the Love FM. Sedan blev det chicken sweet and sour, på min favorit China restaurang och några real cool Belekins. De hade två hundar i köket, jag frågade om dom skulle tillagas, ett flin till svar. Jag hört det själv, jag vill ha en gaffel, och hon svarade 'you wanna fok'. I kväll blir det film Jägarna 2. Det hade säkert varit mer party om jag varit på Kuba.

Lite Belize engelska: Hu'much a'clock?    Da bout twenty-five past seven eena de evening.

I like chineese

1 kommentar:

  1. Ser att du snart kan lägga till ännu ett språk i CV:t!Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera