Summa sidvisningar

tisdag 9 april 2013

Tillbaka i Corozal

På Kuba har det varit en lång vinter, alltså svalt. Vi blev vice mästare i softbollen. Annars var det det vanliga. Nu är jag tillbaka i Corazal, här är härligt varmt. Jag har haft inbrott. Deema meddelade mej via mail. Det var i februari, Ismael kom för att jobba så han skrämde förmodligen iväg dem. Han ringde Eduardo, byggmästaren, och han kom och säkrade dörren. De har stuligt en del grejor, men det är bara den electriska tryckkokare som jag kommer att sakna. Här finns inga elektriska så jag köpten en vanlig gas driven idag. Man måste ju koka bönor och ris.  Laptoppen var gammal och borr maskin kan jag skaffa en ny. Ismael känner en som säger att han har sett tjuvarna, men de visste inte vad som var stulet. så imorgon ska vi  snacka med honom och om han vill gå till polisen och göra en anmälan. Annars inte så mycket ogräs, så gräsmattan ska snart bli rensad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar